hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > خراسان رضوی| جشنواره مد و لباس از لباس‌های قومی و محلی صیانت می‌کند

خراسان رضوی| جشنواره مد و لباس از لباس‌های قومی و محلی صیانت می‌کند

معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان خراسان رضوی گفت: بیش از 337 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و در نهایت بر اساس تصمیم هیئت انتخاب، حدود صد اثر به بخش رقابتی جشنواره راه پیدا کردند.

 محمدرضا محمدی اظهار داشت: چهارمین جشنواره مد و لباس فجر استان خراسان رضوی ازجمله رویدادهای معاونت هنری و سینمایی است که در چهلمین سال جشن انقلاب و در آستانه تولد حضرت فاطمه زهرا (س) و میلاد حضرت امام خمینی (ره) است که در شهر مشهد برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: مهم‌ترین اهدافی که در این جشنواره دنبال می‌شود و کارگروه سازمان‌دهی مد و لباس کشور سیاست‌گذاری کرده است اهمیت عفاف و حجاب و پوشش در زندگی به‌عنوان هویت فرهنگی جامعه و ایجاد بستری برای پیوند طراحان مد و لباس با صنعت پوشاک و تولید است.

محمدی ادامه داد: این جشنواره که تا هفتم اسفندماه در هتل میثاق مشهد برگزار می‌شود، از حیث کمی و کیفی دارای سطح بسیار بالایی است و به‌هیچ‌وجه قابل‌مقایسه با جشنواره‌های قبلی نیست و از همه مردم مشهد و خصوصا استان خراسان رضوی به‌ویژه فعالان این عرصه دعوت می‌کنیم تا از آخرین دستاوردهای طراحان مد و لباس استان دیدن کنند.

دبیر پنجاه و هشتمین جشنواره کشوری مد و لباس بیان داشت: یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های این جشنواره تأمل و هم‌گرایی سایر دستگاه‌های مرتبط همچون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی، دانشکده الزهرا، اتاق اصناف و آموزش‌وپرورش و همچنین بخش خصوصی در برگزاری این جشنواره است. همچنین در این جشنواره 12 کارگاه آموزشی در زمینه‌های طراحی، دوخت، مد و پارچه سازی با حضور اساتید دانشگاهی و مدرسان با تجربه نیز برگزار می‌شود که پیش‌بینی می‌شود از این کارگاه‌ها در حدود 2 هزار نفر استقبال کنند و با تفاهم‌نامه‌های که بین دستگاه‌های مختلف منعقد شده،گواهی‌نامه‌های مشترکی به شرکت‌کنندگان در این کارگاه‌ها اهدا می‌شود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد